USA – Florida dag 4

På torsdagen körde vi hela vägen längst ut på Florida Keys – nämligen Key West. Vägen dit går via många smala öar och broar där man hela tiden balanserar mellan Atlanten på ena sidan och Mexikanska Gulfen på den andra. Vackert!
Key West är en mysig, vacker liten stad där man har behållit den gamla stilen. Key West är också känd för att författaren Earnst Hemingway bodde där förr i tiden.
Efter en heldag i Key West åkte vi tillbaka närmare fastlandet till ön Key Largo och bodde på campingen i John Pennekamp State Park.

USA – Florida dag 3

Efter en frukost intill bananodlingen åkte vi vidare söderut till Florida Keys. Där tog vi in på den natursköna campingen i Long Key State Park på Long Key. Vi fick en plats med en egen privat strand med hela vida Atlanten som utsikt. Vi ägnade resten av dagen till bad och familjemys.

USA – Florida dag 2

Idag hämtade vi ut husbilen. Det gick snabbare och smidigare än vi är vana vid. Jenny och barnen badade i hotell-poolen medan Lars-Åke ensam hämtade husbilen. I alla fall vi kom iväg snabbare än planerat. Vi körde en bra bit söderut och tog in på en camping för att övernatta – Miami Everglades Resort. På vägen passade vi på att fylla på förråden på Walmart.
Det är massor med biltullar i Florida – men vi har en Sun-Pass som elektroniskt registrerar alla passager. Så vi slipper i alla fall krångel med betalning vid varje biltull.

USA – Florida dag 1

Flygresan Stockhom – Chicago – Orlando gick ganska bra.  Det var bara Alexander som var lite svårroad och gnällig.
Vid terminalbytet i Chicago kunde Rasmus och Julia styra tåget mellan terminalerna.
Sent på måndagkvällen kom vi i alla fall fram till vårt hotell nära flygplatsen.